06 d’abril, 2006

Entrevista a Tot Salt.



Iolanda Pineda Balló

27/01/2006

La Iolanda Pineda Balló té 29 anys i encapçala la llista per les municipals a Salt del 2007 del PSC. Filla d’una catalana de Peratallada (Baix Empordà) i un andalús de El Campillo (Huelva), és la gran de tres germanes. Els seus avis materns van traslladar-se a viure a Salt des de Peratallada, on eren masovers, als anys 60. El seu avi va treballar molts anys a Frigorífics del Ter. Fins als 23 anys va viure al carrer Àngel Guimerà núm. 106, i des de llavors fins al juny del 2004, va viure al carrer Prat de la Riba a la zona de la Massana.

Quina ha estat la teva trajectòria política?
Des de l’any 1998 estic participant activament en la política municipal de Salt. Primer vaig anar com a núm. 7 de la llista que encapçalava Xavier Corominas a les eleccions municipals de 1999. A les eleccions del 2003 vaig anar de número 2 a la llista que encapçalava en Carles Barceló. Del juliol de 2003 a maig del 2004 també vaig ser consellera comarcal. A nivell de partit he estat membre del Comitè Federal del PSOE entre el 2000 i el 2004, i membre del Consell Nacional del PSC i de l’Executiva de Federació de Comarques Gironines. A nivell de l’Agrupació de Salt també he estat membre de la seva executiva i secretària d’organització.

Quins motius t’han portat a encapçalar la llista per les properes eleccions?
Quan em van proposar seriosament que encapçalés la llista per les municipals a Salt em vaig plantejar amb tots els “ets i uts” el que suposa aquesta aposta a nivell personal i professional. La responsabilitat que comporta encapçalar un projecte i un equip d’aquestes característiques és considerable. Aquesta decisió suposa un canvi radical a la meva vida i encara més si aconseguim guanyar l’alcaldia. Superat aquest vertigen inicial vaig començar a pensar que a Salt hi ha moltes coses per fer i que jo tinc ganes i il·lusió de tirar-les endavant, que sóc jove, que tinc una Agrupació i un partit amb força al darrera que confia en mi, i també crec que amb una mica de temps tindré molts saltencs que em donaran el seu suport.

T’ha ajudat algú a prendre la decisió?
Hi ha tingut molt a veure el meu marit. A ell el vaig conèixer gràcies al partit, a uns cursets que organitzava el PSC. Respecte la possibilitat que jo encapçalés la llista, ell va tenir menys dubtes que jo. Tot i que per ell suposa traslladar-se a viure a Salt, quan sempre ha viscut a Benavent de Segrià (Lleida), va veure molt clar que jo tenia les aptituds necessàries per tirar endavant aquest projecte. Això és molt d’agrair i evidentment era una decisió que no podia prendre al seu marge. De fet ell és qui en moltes ocasions m’anima i em dóna un suport incondicional que és fonamental, tot i que també és un impecable mestre que li encanta corregir-me a cada moment,...

Quines creus que són les teves aptituds per encapçalar la llista pel PSC a l’Ajuntament de Salt?
Sóc una persona jove, amb ganes i il·lusió, i represento una generació que ho hem tingut difícil. D’una banda tenim una educació privilegiada i de l’altra hem tingut molts problemes, amb aquesta preparació, per accedir al mercat laboral. D’altra banda crec que en la meva condició de dona també puc aportar una nova manera de fer i veure les coses. Vull tenir una cura especial per les coses quotidianes, per aquelles que cada dia et trobes quan surts a la porta de casa. Vull escoltar als saltencs, reflexionar amb ells i que tinguin un paper més actiu, més participatiu en les coses que els afecten. Dit d’una altra manera, vull donar una mirada femenina a la política saltenca. Tinc la preparació professional i maduresa suficient per enfrontar aquest repte i també tinc experiència política, conec bé l’Ajuntament de Salt i el seu funcionament.

Els que no la coneixeu, ben aviat sentireu a parlar d’ella i us trobareu amb una dona amb voluntat de servei a Salt.